چک لیست باز طراحی سایت
طراحی مجدد سایت | ریدیزاین سایت | چک لیست باز طراحی سایت
باز طراحی یا ریدیزاین سایت یا همان طراحی مجدد وب سایت چرا انجام میگیرد ؟
طراحی مجدد وب سایت به چندین دلیل انجام میشود که از مهمترین دلایل آن میتوان به مواردی همچون تغییر در ظاهر سایت بر طرف کردن ایرادات کدی و همچنین به روز رسانی ساختار و کدنویسی سایت اشاره کرد. همه ی این علت ها زمانی صحیح است که به جهت مثبت شدن و پیشرفت عملکرد وب سایت باشد .
چه زمانی سایتم رو ریدیزاین یا طراحی مجدد کنم ؟
- هر زمان که از طراحی فعلی خسته شدید
- هر زمان که الگوریتم های جدید معرفی شدند و سایت شما با این الگوریتم ها همخوانی نداشت
- هر زمان که احساس کردید بازخورد مناسبی از کاربران سایت دریافت نمیکنید
- هر زمان که طراح سایت شما پیشنهاد داد این موضوع را بپذیرید ولی نه با هر قیمتی
- هر زمان که به ساختار جدید در سایت نیاز داشتید
- هر زمان که حداقل یک سال از آخرین تغییر گذشته است و شما طی این یک سال هیچ تغییری در ساختارهای سایت ایجاد نکردید
- و…
هزینه ریدیزاین یا بازطراحی سایت چقدر است ؟
در کافه دیزاین این هزینه برای مشتریان قبلی ما کمتر از طراحی سایت از ابتدا است ، ولی برای مشتریان جدید هم اندازه طراحی سایت جدید است چون باید ساختار را از پایه تصحیح کنیم و این امر حتی از طراحی سایت جدید نیز زمانبر تر است زیرا زیر ساخت های طراحی سایت قدیمی باید به طور کامل تغییر کند و بر این اساس زمان بیشتری هم صرف ریدیزاین سایت خواهد شد . در برخی از مواقع هم ممکن است کارفرما درخواست طراحی جدید اختصاصی دهد که ۱۰۰ البته از حالت عادی طراحی سایت هزینه بیشتری خواهد داشت .
چک لیست طراحی مجدد سایت
اکثر مشتریان زمانی که برای طراحی سایت جدید اقدام می کنند بیشتر روی تغییرات گرافیگی و ظاهری وب سایت تمرکز می کنند. اما طراحی مجدد سایت صرفا بهبود گرافیک یک سایت نیست و یک پروسه بسیار با اهمیت است که نیاز به بررسی های دقیق دارد تا موجب عقب گرد بیزینس ها نشود. اگر شما هم تصمیم گرفتید که سایت خودتون رو مجدد طراحی کنید, این لیست رو چک کنید.
چک لیست باز طراحی سایت
مطمئن هستیم که از طراحی فعلی سایت خود راضی نبوده اید که تا به اینجای مقاله با ما همراه بوده اید. وبسایت impactbnd چک لیست جابی برای باز طراحی سایت تدارک دیده که در اینجا برای شما قرار می دهیم. اهمیتی ندارد که سایت شما چقدر بزرگ یا کوچک است. طراحی دوباره سایت بیشک پروژه بزرگی برای شما خواهد بود. تحقیق بررسی ، نیاز سنجی، تحلیل رقبا و بسیاری از بایدها و نبایدهای دیگر میتواند این پروژه را برای شما پیچیده تر کند.
- شرایط فعلی سایت را بررسی کنید .با مراجعه به گوگل آنالیتیکس شرایط فعلی سایت، نحوه رفتار کاربر با سایت شما و نحوه ارتباط مخاطب با محتوا و صفحات سایت را بررسی کنید تا بتوانید در سایت جدید روی نقاط قوت سایت خود تمرکز بیشتری داشته باشید.
- با آنالیز رقبا ایده بگیرید. رقبای شما بهترین معلم شما هستند. با آنالیز آنها میتوانید بفهمید سلیقه مخاطبان شما چیست.
- برند خود را بسازید، آپدیت کنید یا دوباره خلق کنید. سعی کنید برند باشید. مخاطب باید تفاوت شما را با دیگران درک کند تا بتواند به شما فرصت مشارکت بدهد. رنگ ها ، فونت ها و المان های گرافیکی بهترین توصیف کننده سایت در فضای برندسازی ست.
- برای باز طراحی زمان بندی داشته باشید . بزرگ یا کوچک بودن سایت میتواند نقش مهمی در زمان اتمام پروژه باز طراحی سایت داشته باشد. اما نباید بدون برنامه ریزی قدم در این راه بگذارید.
- اهداف واقعی تعریف کنید. بدون داشتن هدف نمیتوان کاری از پیش برد. طراحی دوباره سایت یک چوب جادویی نیست که همه مشکلات شما را حل کند. ولی باید بتواند برای اهدافی که تعریف میکنید مسیر حرکت داشته باشد.
- سفر مخاطب در سایت را مهیا کنید. این مهمترین قدم در چک لیست باز طراحی سایت است. نیاز مخاطب را درک کنید، پاسخ هایی که میخواهد برای او مهیا کنید و تا حد امکان دم دست او قرار دهید.
- اول محتوا را تهیه کنید. سالهاست که این مهمترین قدم در موفقیت در باز طراحی سایت به شمار میرود. بدون محتوای خوب سایت شما تنها تعداید عکس است که به درد هیچ مخاطبی نمیخورد. محتوای شما لازم است دقیق و متمرکز باشد. سعی کنید بجای تمرکز روی خدمات و نقاط مثبت خود ، با مجموعه ای از محتوای خوب برای محاطب ارزش آفرینی کنید .
- حالا که محتوا دم دست شماست با استافده از یک تیم طراحی خوب صفحات و لندینگ پیج های خود را بسازید. با توجه به نیاز مخاطب و محتوایی که برای آنها تدارک دیده اید، المان ها را در صفحات قرار دهید.
- نتایج باز طراحی خود را جمع آوری کنید. با توجه به اهدافی که در ابتدا تعریف کرده اید، ببینید آیا مخاطبان مطابق آن اهداف در سایت رفتار میکنند. این نتایج را در یک بازه زمانی مشخص زیر نظر بگیرید.
- بهینه کنید. حتی باز طراحی هم نیاز به بهینه سازی دارد. باید بتوانید با توجه به نتایج مرحله نهم مشکلات احتمالی سایت و مخاطبان را برطرف کنید تا نتیجه نهایی باز طراحی سایت تا حد امکان مطلوب تر شود.
این چک لیست معرفی شده اما همیشه نمیتوان برطبق کتاب راه رفت! ولی نهایتا با رعایت این چک لیست تا حد امکان میتوانید سایت خود را به آرزوی خود نزدیک کنید.
سخن پایانی
هرچند باز طراحی سایت زمانبر و هزینه بر است اما اهمیت آن در راستای پیشرفت سایت ایجاب میکند این کار را پشت گوش نیاندازید. سایت شما، ابزار کار شماست و بی شک بهبود ابزار کار، تاثیر مستقیمی روی بهبود شرایط کسب و کار شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید که باز طراحی سایت و اصولا رنگ و بو بخشیدن به سایت شما این است که کاربران شما تجربه ای بهتر از سایت شما داشته باشند و بتوانند بهتر ارتباط برقرار کنند. اگر به این هدف برسید موفق بوده اید و اگر تنها به رضایت خود توجه کنید نتیجه ای متفاوت از باز طراحی نخواهید گرفت.