اهمیت صفحه تماس باما
صفحه تماس با ما را در طراحی سایت جدی بگیرید!!
صفحه تماس باما باید شامل چه ویژگی هایی باشد|همه چیز درباره طراحی صفحه تماس با ما
صفحه ی تماس با ما در یک سایت ، حکم درباره ی ما برای یک شرکت دارد . یک مشتری (مخاطب) خوب و واقعی حتما این بخش را قبل از هر چیز مطالعه می کند تا بداند صرفا با چه شرکتی (وبسایتی) طرف حساب است و آیا این وبسایت (شرکت) هویت معتبری دارد که قابل اعتماد باشد یا نه . اگر به طور تخصصی به موضوع نگاه کنیم ، مهم ترین بخش یک وبسایت همین صفحه تماس با ما ست . این صفحه یک پل ارتباطی با کاربران وبسایت شما خواهد بود . اهمیت این صفحه بقدری چشم گیر است که اگر شما همه ی بخش های وبسایتتان را به درستی شکل داده باشید اما در طراحی صفحه تماس با ما خوب عمل نکنید ، تمام زحمت های شما در بخش دیگر به هدر می رود . اگر مشتری به وبسایت شما سر بزند که طراحی صفحه تماس با مای آن ناقص باشد قطعا با خود می گوید :
این خانه از پایه ویران است !
صفحه تماس باما باید شامل چه ویژگی هایی باشد
طراحی صفحه تماس باما پل ارتباطی ما با مخاطبان است. معمولاً به گونه ای طراحی می شوند تا کاربران خیلی سریع و راحت با شما ارتباط بگیرید. پس عناصری که در آن قرار می دهید باید به دور از پیچیدگی و سخن اضافه باشد و بتواند اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران بگذارد. مسئله دیگری که بسیار اهمیت دارد برخورد کاربرانیست که برای رفع سؤال خود یا هر چیز دیگری وارد صفحه طراحی شده تماس باما شما می شوند. اگر کاربران با یک لبخند گرم و دوستانه صحبت کنند و این صفحه شما محل مناسبی برای رفع مشکلات کاربران باشد ، نرخ تبدیل شما را افزایش می یابد. در نتیجه شما باید در هر مکان ، در هر زمان و بهطور مداوم در دسترس باشید و انتظارات کاربران را برآورده کنید. لیست زیر همه عوامل موفقیت یک صفحه تماس با ما را بیان می کند. پس با ما همراه باشید.
افزایش نرخ تبدیل
مهم ترین عاملی که ما را ترغیب به دقت در طراحی صفحه تماس با ما می کند، افزایش نرخ تبدیل شماست. پس بهتر است فرآیند ارتباط را آسان کنید. از طرفی دیگر اگر پیدا کردن صفحه تماس با ما شما راحت باشد ، یک بازدیدکننده به سرعت میتواند با شما در تماس باشد. روش های زیر به شما کمک می کند ، صفحه تماس با ما خود را بهبود دهید.
- مشخصات کسب وکار خود را تکمیل کنید.
- یک محتوای خوب ایجاد کنید.
- سؤالات کاربران پاسخ دهید.
- ارتباط بیشتری با منابع خود ایجاد کنید.
- به صفحات اجتماعی خود لینک دهید.
دسترس پذیری
اهمیت این صفحه به قدری است که باید دسترسی به آن در تمام صفحات سایت مقدور باشد . هرگز این صفحه ی مهم را در جایی قرار ندهید که مخاطب برای پیدا کردن آن مجبور به جست و جو و اتلاف وقت باشد
گزینه های مختلف ارتباطی
اگر وبسایت شما ، وبسایت یک کسب و کار بزرگ است ، باید دسترسی به اطلاعات ارتباطی هر بخش از کسب و کار شما موجود باشد . بعوان مثال کسب و کار شما قطعا از بخش هایی از جمله بخش خدمات مشتریان ، پشتیبانی ، سؤالات متداول ، عضویت ، خرید ، مزایده و غیره تشکیل شده . هر یک از بخش های نامبرده باید دارای صفحه ی تماس با ما (راه ارتباطی) مجزا باشند. همچنین باید اطلاعات ارتباطی با سـمت های خاص کسب و کار مانند مدیر عامل ، صاحبان ارشد و… را نیز در وبسایت قرار دهید.
به صفحات اجتماعی خود لینک دهید
فعالیت زیاد افراد در شبکه های اجتماعی باعث می شود که کاربران راحت تر در این شبکه ها با شما ارتباط بگیرند و سؤالات خود را بپرسند. دسترسی بهتر به توییتر ، فیس بوک ، اینستاگرام می تواند راهی برای ارتباط با بازدیدکنندگان دیگر را نیز فراهم کند. از طرفی دیگر بهتر است راه های ارتباطی بیشتری را فراهم کنید و مخاطبان هر گروهی از جامعه را به خود جذب کنید. مثلا فعالیت در فیس بوک و توییتر برای برند های بزرگ اهمیت دارد. معمولاً در اکثر صفحات تماس با ما قرار داده می شوند.
تبلیغات ممنوع
قرار دادن تبلیغ در صفحه ی تماس با ما یک حرکت کاملا غیر حرفه ای است ؛ این را بدانید که وقتی مخاطب وارد این صفحه می شود باید تمام تمرکز و حواسش جلب اطلاعات ارتباطی باشد نه هیچ چیز دیگر.
محتوای فرم ارتباطی
این صفحه را با اطلاعات بی فایده و پیچیده پر نکنید . اطلاعات موجود در این صفحه هر چه ساده تر باشد بهتر است . قبل از قرار دادن هر گونه اطلاعات روی این صفحه ، توجه کنید که آیا ارائه این اطلاعات ضروری است یا نه . از به اشتراک گذاری اطلاعات بی فایده پرهیز کنید . آنچه مهم است این است که این صفحه برای بازدید کننده خود کارآمد باشد .
چند نکته بیشتر:
- استفاده از تایپوگرافی و یا داشتن فونت خاص برای این صفحه می تواند جالب باشد.
- کلام ساده ، روان و دوستانه فراموش نشود.
- اضافه کردن تصویر ( مثلاً یک عکس گروهی ارتباطی قویتری با مخاطب ایجاد میکند و آنها را بیشتر با شما آشنا می کند)
- افزودن اطلاعات ساعات شروع و اتمام کار میتواند برای برخی از کسب وکارها اهمیت داشته باشد.
- با تغییر آدرس ، مشخصات کسب و کار خود را تغییر دهید. گاهی افراد فراموش می کنند ، آدرس منتقل شده خود را تغییر دهند. دستهای از مشتریان خود را از دست میدهند.
پایان.